Test smartfona Xiaomi Mi 8 – świetny flagowiec...
Tegoroczny flagowiec Xiaomi a więc model Mi...
Xiaomi to firma, którą można określić mianem wyjątkowej, trudno bowiem nie docenić producenta telefonów komórkowych, który już w sześć lat od chwili założenia firmy został jednym z największych takich podmiotów na świecie. Warto zatem dowiedzieć się nieco więcej na temat tego przedsiębiorstwa.
Jak to się wszystko zaczęło?
Firma Xiaomi narodziła się w roku 2010, a jej twórcą był Lei Jun. Do dziś zresztą właśnie on jest jej prezesem decydując o kolejnych krokach tego potentata na rynku telefonów komórkowych. Jeśli jednak mielibyśmy być dokładniejsi, musielibyśmy przenieść się w czasie aż do roku 2004, a więc do momentu w którym Amazon zdecydował się na zakup Jovo płacąc zaledwie 75 milionów dolarów. To właśnie ten sklep internetowy był najstarszym w Chinach podmiotem oferującym muzykę, książki oraz gry. Lei Jun był jedną z osób, która odpowiadała za zarządzanie firmą. Nikt nie wie tego na pewno, powszechnie uważa się jednak, że to właśnie pieniądze uzyskane ze sprzedaży Jovo sprawiły, że młody Chińczyk mógł zrealizować swój nowy, znacznie ambitniejszy plan.
Lei Jun zawsze interesował się zresztą zarówno smartfonami, jak i innymi urządzeniami mobilnymi. Jedna z legend krążących na jego temat mówi o tym, że wieczorami, już po skończonej pracy, zabierał do domu telefony innych producentów, potem zaś rozkręcał je, aby sprawdzić, w jaki sposób zostały one zbudowane. Nie wiadomo, ile prawdy jest w tej historii, nie można jednak zapominać o tym, że w roku 2010 do życia została powołana marka Xiao-mi. Już rok później – w sierpniu 2011 – w sprzedaży pojawił się pierwszy telefon komórkowy występujący właśnie pod tym szyldem, a więc Mi 1. Dziś mamy do czynienia zresztą już nie z małym podmiotem, ale z jednym z największych producentów smartfonów na świecie.
Niemal od początku jego istnienia Xiaomi jest porównywane do amerykańskiej firmy Apple. Już pierwsze modele telefonów Xiaomi można było odbierać przecież jako rozwiązania wyraźnie inspirowane tym, co proponowały kolejne modele z serii iPhone. Owszem, dziś wiele urządzeń zwraca na siebie uwagę właśnie poprzez podobieństwo, W przypadku Xiaomi Mi 1 skojarzenie było jednak wyjątkowo silne. Lei Jun nie tylko nie odcina się od tworzenia takich analogii, ale często podkreśla, że wzoruje się właśnie na amerykańskim gigancie planując prowadzenie bardzo zbliżonej polityki. Podobieństwo jest na tyle duże, że w trakcie prezentacji lubi ubierać się tak, jak Steve Jobs.
Od pierwszych chwil istnienia firma trzyma się pewnego utartego szlaku. W oczy rzuca się choćby to, że oferuje jedynie kilka produktów, w czym również widać podobieństwo do działań Apple. Xiaomi stara się też prowadzić oszczędności wszędzie tam, gdzie istnieje taka możliwość. Nie ma tu przy tym czegoś takiego, jak kluczowy marketing, a strategia polega przede wszystkim na poleceniach użytkowników. To oni odkrywają dla siebie Xiaomi i przekazują dalej informacje na temat tego, z jak atrakcyjną firmą mają do czynienia. Nie bez znaczenia są jednak również ceny kolejnych modeli. Te określa się mianem wyjątkowo atrakcyjnych, dzięki temu, że firma oszczędza tak na produkcji, jak i marketingu.
Smartfony od Xiaomi znajdziesz w ofercie sklepu dragonist.pl.
Huawei to firma, która powstałą w małej rybackiej wiosce i rozwinęła się z jednoosobowej...
Czytaj więcejSamsung Group to jedna z największych południowokoreańskich grup biznesowych, która zrzesza...
Czytaj więcejZałożycielem LG Corporation jest Koo In-Hwoi. Firma ta powstała 1 października 1958 roku...
Czytaj więcej